.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح امداد و نجات نوروزی مازندران از 25 اسفند اجرایی می‌شود
در سال ۹۴ علاوه بر طرح امدادو نجات نوروزی، طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی اجرا می شود و طرح مروجین سلامت هم امسال به خدمات جمعیت هلال احمر در ایام نوروز اضافه می شود.

 شمال نیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به شش پروژه عمرانی جمعیت هلال احمردر سال ۹۳ گفت: این پروژه ها تاکنون پیشرفت ۳۰ تا ۹۰ در صدی داشته اند.

مهدی ولی پور در گفتگویی با رسانه های گروهی در ساری، اطلاع رسانی به موقع بخشی از مدیریت چرخه بحران استان است، افزود: در سال ۹۴ علاوه بر طرح امدادو نجالت نوروزی، طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی اجرا می شود و طرح مروجین سلامت هم امسال به خدمات جمعیت هلال احمر در ایام نوروز اضافه می شود.

 
مدیر کل جمعیت هلال احمر مازندران تصریح کرد: در حوزه امدادو نجات تا ۲۰ اسفند ماه ۴ هزار و ۵۸۲ حادثه توسط امدادگران پوشش داده شده است که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد پوشش حوادث افزایش داشته است.

 

نجات ۲۳ هزارو ۵۷۳ نفر حادثه دیده در سال 93

ولی پور افزود: در سال ۹۳ تعداد پنج هزار و ۶۳۱ عملیات امداد و نجات انجام شده است که بیشترین عملیات مربوط به بابلسر و کمترین عملیات با ۶ عملیات امدادو نجات مربوط به فریدونکنار است. وی با اشاره به نجات ۲۳ هزارو ۵۷۳ نفر حادثه دیده گفت: ۱۷ هزارو ۲۳۰ امدادگر در عملیاتهای  امدادو نجات در تا پایان اسفند حضور داشته اند.
 

مدیر کل جمعیت هلال احمر مازندران  با اشاره به ۱۳۱ دهستان استان خاطر نشان کرد: تفاهم نامه ای با مدیریت بحران پدافند غیر عامل و مدیریت روستایی استانداری مبنی بر تشکیل خانه های هلال روستایی در روستاهای بالای ۱۰۰ هزارنفر به امضا رسیده است.

 
ولی پور با بیان این که سرانه جذب پنج درصدی برای جذب جوانان در نظر گرفته شده است تاکید کرد:تا پایان سال ۹۳، ۸ هزارو ۲۶۳ نفرجذب شده اند که تا پایان سال ۹۴ روند جذب ادامه دارد. وی گفت: سه هزار و ۸۰۸ نفر از افراد آموزش دیده جمعیت هلال احمر به بیش از یک میلیون مسافر در فروردین ماه ۹۳ خدمات دهی کرده اند. این مسئول از جذب یک درصدی داوطلبان جمعیت استان خبر داد و ابراز داشت: تاکنون سه هزار و ۲۴۲ نفر به داو طلبان استان افزوده شده است.

   

آماده باش ۱۰۰ درصدی نیروهای امدادی

وی با بیان اینکه در نوروز ۹۴ همه نیروهای امدادی و داوطلبان آماده باش ۱۰۰ درصدی هستند افزود: ۱۱۰ پایگاه پست ثابت و سیار در سراسر استان آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران خواهند بود. ولی پور همچنین خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۳۰ امدادگر و داو طلب در ایام نوروز خدمات دهی خواهند کردو ۱۱۰ ناوگان امداد خودرویی نیز در این ایام فعال هستند و هماهنگی عملیات نیز با اتصال به سیستم نظارت و لینک این سیستم تسریع عملیات را به دنبال دارد.


وی از اجرای طرح امدادو نجات از ۲۵ اسفند خبر داد و افزود: ۷۰ پایگاه پست ثابت امدادی و مرکز امداد هوایی همچنین مرکزنگهداری سگهای تجسس و یک دستگاه آمبولانس در این ایام فعال هستند. ولی پور از حضور دو هزار امدادگر در این بخش خبر داد و گفت:خط بین المللی ۱۱۲ برای امداد فعال شده است که در موبایلهای بدون سیم کارت هم جوابگو است. وی از وجود ۴۰ پست ایمنی و سلامت در مبادی ورودی استان و ۹ پست ۲۴ ساعته خبر داد و  افزود: پنج پست در مبادی ورودی و چهار پست در محور کناره قرار دارند همچنین ایستگاههای سلامت در پستهای ۲۴ ساعته خدمات ارائه می دهند.


ولی پور از حضور ۸۵ پزشک، دستیار پرستار و داوطلب پزشکی در پایگاههای امداد ونجات خبر داد و تصریح کرد:۲ هزار نفر از جوانان از ۲۸ اسفند طرح ایمنی و سلامت را اجرا می کنند. وی متذکر شد: ۲۰ تیم ارزیابی و نظارت تخصصی در پستهای پایگاهها ونظارت بر عهده خواهند داشت./250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.456 seconds.